Våra villkor

Acceptera avtalsvillkor
När du skriver in dig på Stuvsta Trafikskola blir du kund och användare av våra tjänster och accepterar därmed dessa avtalsvillkor.

Dina personuppgifter
Dina personuppgifter är de som du valt att uppge till oss och som skyddas av PUL. All data hanteras på en säker server som hanteras av STR. Var noga med att informera oss om du byter adress, telefonnummer och e-post för att underlätta vår kontakt med er.

Betalning
Vi tillämpar förskottsbetalning. Betalning ska alltså ske innan lektion. Du kan köpa lektioner styckvis eller köpa något av våra förmånliga paket. Det går inte att köpa mer än ett startpaket per person. Om du har kört slut på ditt paket och behöver fler lektioner kan du boka dessa i förväg, du betalar för dessa senast innan du påbörjat din första lektion.

Betalning kan ske med kort eller kontanter på valfritt kontor samt via bankgiro (se under prislista) eller med Swish. Vid betalning till bankgiro måste namn och personnummer lämnas som betalningsreferens för att vi ska kunna registrera din betalning. Vi erbjuder även förmånlig finansiering i samarbete med Resurs Bank där du kan välja upp till 24 månaders räntefri delbetalning.

Obetalda lektioner faktureras. Faktureringen sköts i samarbete med Pay Solution som har laga kraft att driva in våra betalningskrav. Betalserviceavgift tas ut vid fakturering, med enskilda undantag.

Gällande Riskutbildning 2 ska betalning ske minst 5 arbetsdagar före inbokat datum. Vi reserverar oss för att olika villkor kan förekomma i samband med kampanjer, prisjusteringar och andra ändringar i våra villkor avseende betalningar.

Personligt konto via Elevcentralen
Ditt konto på elevcentralen är personligt och ska bara användas av dig. Du har själv ansvar för att skydda detta. Om någon utomstående loggar in och använder ditt konto är Stuvsta Trafikskola inte ansvariga för eventuell skada som kan ha uppkommit med detta. Stuvsta Trafikskola förbehåller sig rätten att stänga av kontot vid missbruk av tjänsten.

Minderårig
Om du är under 18 år måste du enligt lag ha dina föräldrars eller annan förmyndares samtycke för att boka kurs och gå med på våra avtalsvillkor.

Giltighet
Alla köp och betalningar enligt ordinarie prislista är giltiga i ett år från inköpsdatum.

Avbokningsregler
Vid avbokning av körlektion ska det ske senast innan kl. 13.00 vardagen innan. Avbokning skall göras personligen till något av kontoren eller via e-post. Avbokningar på annat sätt godtas inte. Sen avbokning kommer att debiteras till fullt pris. Vid sen avbokning på grund av sjukdom skall ett sjukintyg eller likvärdigt uppvisas för att du skall få debiterad lektion eller kurs tillgodo. Vård av barn räknas inte som ett giltigt skäl. Avbokning av Intensivkurs, Risk 1 och Risk 2 ska göras innan kl. 13.00 minst 5 arbetsdagar före inbokad tid.

Alkotest
Stuvsta Trafikskola använder alkomätare. Det innebär att du som elev hos oss genomför ett utandningsprov samt följer den alkohol- och drogpolicy som tillämpas av trafikskolan. Om provet ger ett positivt svar (att du har spår av alkohol) ställs lektionen in helt och lektionen debiteras till fullt pris.

Återbetalning
Vid återbetalning av ett inköpt paket så räknas lektioner, Riskutbildningar samt teoripaketet till fullt pris och av summan som återstår så erhåller vi enligt STRs praxis 10 % i administrativ kostnad. Förbrukningsvaror återbetalas inte. För mer information kan du besöka www.str.se eller höra av dig till oss på Stuvsta Trafikskola.

Kunskapsprov och körprov
Kunskapsprov och uppkörning görs antingen som privatist eller via trafikskola. Vid uppkörning via Stuvsta Trafikskola så sker tidsbokning av skolan när din trafiklärare anser att du är tillräckligt förberedd för prov. Både Kunskapsprov och Körprov bokas vid samma tillfälle.

Kunskapsprovet måste göras först annars får du inte köra Körprovet. Observera att tiderna styrs av Trafikverket och inte av trafikskolan. Som privatist ansvarar du själv för din tidsbokning.

Trafikläraren har rätt att avboka/omboka proven om inte du uppnått dessa krav:

• Du skall ha samtliga teorifaser godkända.
  • Trafikläraren anser att du är redo för prov.
  • Utbildningen avslutas med en utbildningskontroll och två till tre dubbellektioner i uppkörningsområdet.
  • Alla skulder är betalda.