Moped Klass I (AM) EU Moped

s trafikskola

I år samarbetar vi med körkortshuset i Liljeholmen för att erbjuda  eleverna bättre möjligheter när det gäller körning på banan då får eleverna köra på samma bana som används för risk2 (halkbanan). teorin hålls hos körkortshuset i Liljeholmen vid dessa tillfällen:

9/3 och 10/3   2024     ( 10:00 till 15:00 ) ……. (fullbokat)

13/4 och 14/4 2024     ( 10:00 till 15:00 ) ……. (fullbokat)

27/5 och 28/5  2024    ( 10:00 till 15:00 ) ……. (fullbokat)

under teori kursen kommer eleverna att få information om datumen för körningen i banan och trafiken som görs vid en och samma tillfälle ( för körningen åker eleven själva till körkortshuset i Liljeholmen eller hämtas här från stuvsta trafikskolan och sen får de skjuts med bussar till och tillbaka från halkbanan i Strängnäs ) .

Vi bedriver utbildning för Moped Klass 1 är ett motorfordon som får åka som högst 45 km/hr.

Vår utbildning består av 8 timmars teori och 4 timmars körutbildning.

Du kan redan nu registrera att du eller ditt barn är intresserad .

Det ingår också en digital mopedbok + obegränsat antal frågor för att träna till teoriprovet i paketet. Vi har jackor, handskar och hjälmar men vi rekommenderar starkt att eleven tar med sig egen godkänd hjälm och godkända handskar. Vi säljer en innermössa till hjälmen här på Trafikskolan för 90 kr om ni vill köpa den och använda deras hjälm. Kostnad för första kursen är just nu 4950 kr (ordinarie pris 5950 kr). Välkomna till Stuvsta Trafikskola!

Det första steget för att ta ditt AM-körkort är att du ansöker om körkortstillstånd från Transportstyrelsen. Det kan du göra genom att trycka här! För att ansöka om körkortstillstånd behöver eleven ha fyllt 14 år och 6 månader. I samband med att eleven ansöker så behövs det också göras en synundersökning hos en optiker. Vissa optiker skickar in resultatet från undersökningen digitalt och hos andra får man ett papper som man själv behöver skicka in. Se vad som gäller hos den optiker som ni tänker gå till!

För att eleven ska kunna ta mopedkort hos oss behövs:

– Ett giltigt körkortstillstånd

– En betald utbildning

– Eleven behöver vara minst 14 år och 9 månader gammal när de ska köra

– Eleven behöver kunna svenska i tal och skrift

– Eleven behöver ha tillgång till en enhet med uppkoppling, som t.ex. en smartphone, surfplatta eller en dator så de kan läsa den digitala mopedboken och öva på frågorna till teoriprovet.